Χθες διανοίχθηκε η μεσαία από τις τρεις σήραγγες στην Παναγοπούλα Αχαΐας. Τα έργα στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών, η οποία προβλέπει 47 γέφυρες, 13 κόμβους, 12 σήραγγες και 5 σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, έχουν εκπληρωθεί κατά 60%. Θα ολοκληρωθούν, μετά πεντάμηνη παράταση, τον Μάιο του 2016. Πεντάμηνη παράταση των έργων στην εθνική οδό Κορίνθου- Πατρών, που ισοδυναμεί με την παράδοσή τους τον Μάιο του 2016 έναντι του Δεκεμβρίου του 2015, που είχε συμφωνηθεί, ζητεί η Ολυμπία Οδός. Αιτία, η καθυστέρηση στην παράδοση χώρων στην περιοχή του Ρίου. Η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται σήμερα στο 60% και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ο δρόμος θα πρέπει να παραδοθεί στην κυκλοφορία σε ένα χρόνο από σήμερα.
Με την αφορμή της διάνοιξης, χθες, της μεσαίας από τις τρεις σήραγγες στην Παναγοπούλα Αχαΐας, η Ολυμπία Οδός παρουσίασε την πρόοδο των έργων στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών (120 χλμ). Στα τέλη Νοεμβρίου, η συνολική πρόοδος του έργου άγγιζε το 60%, με τα ανοιχτά οδικά τμήματα να βρίσκονται σε πιο πρόωρο στάδιο και τις σήραγγες σε πιο προχωρημένο. Η μεγαλύτερη σήραγγα του έργου, μήκους 4 χλμ., βρίσκεται στην περιοχή της Παναγοπούλας και έχει διανοιχθεί. Η διάνοιξη, όμως, της δεύτερης μεγαλύτερης σήραγγας, στην περιοχή του Πλατάνου (περίπου 1,5 χλμ.) δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς απομένουν τα τελευταία 300 μέτρα. Οπως ανέφερε στην «Κ» ο κ. Μαρκ Μιλόσεβιτς, τεχνικός διευθυντής της Ολυμπίας Οδού, οι εργασίες στη σήραγγα έχουν σταματήσει καθώς τα εδάφη είναι πολύ ασταθή. «Πραγματοποιούμε μετρήσεις προκειμένου να δούμε αν οι καθιζήσεις στην περιοχή έχουν σχέση με το έργο και ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να ολοκληρωθεί η διάνοιξη», αναφέρει. Συνολικά, όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας, στο έργο σήμερα απασχολούνται 2.200 άτομα σε 20 εργοτάξια.
Οσον αφορά τον χρόνο παράδοσης, η Ολυμπία Οδός έχει ζητήσει πεντάμηνη παράταση του έργου (και αποζημίωση 2 εκατ. ευρώ), υποστηρίζοντας ότι δεν παραδόθηκαν έγκαιρα οι απαραίτητοι χώροι για την κατασκευή του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) Ρίου και του νέου σταθμού διοδίων στο Ρίο. Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο τα διόδια Ρίου όσο και τα διόδια Ζευγολατιού θα μετακινηθούν: τα πρώτα κατά 10 χλμ. και τα δεύτερα κατά 5 χλμ.), καθώς στις υφιστάμενες θέσεις δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να δημιουργηθούν πολλοί κλωβοί διοδίων. Με τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πάτρας οι οδηγοί θα συναντούν διόδια στο Ζευγολατιό, στα Νικολαίικα και στο Ρίο, ενώ πλευρικούς σταθμούς θα έχουν οι κόμβοι εισόδου/εξόδου σε Ζευγολατιό, Κιάτο, Ακράτα, Καλάβρυτα και Αραχωβίτικα.
Η παράδοση των χώρων δεν είναι το μόνο θέμα που ενδέχεται να επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα παράδοσης της εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών. «Ανησυχούμε ότι το χρονοδιάγραμμα μπορεί να επηρεαστεί από τα οκτώ σημεία στα οποία συναντάται ο αυτοκινητόδρομος με τα έργα του ΟΣΕ (σ.σ. και στα οποία τα έργα έχουν εγκαταλειφθεί), καθώς και από τις υποχρεώσεις που γεννά η αλλαγή στη νομοθεσία για τα στηθαία ασφαλείας», ανέφερε χθες ο κ. Παπανικόλας. Οπως διευκρίνισε, η κοινοπραξία έχει ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών να αναλάβει εκείνη, αντί της ΕΡΓΟΣΕ, την κατασκευή των «σημείων συνάντησης» αυτοκινητόδρομου και σιδηρόδρομου, ωστόσο δεν έχει ακόμα ληφθεί απόφαση. Ερωτώμενος από την «Κ» αν τελικά ο δρόμος θα παραδοθεί σε ένα έτος από σήμερα ή όχι, ο κ. Παπανικόλας εκτίμησε ότι μπορεί να παραδοθεί έγκαιρα, έστω και με ολιγόμηνες, μικρής κλίμακας παρακάμψεις στα προβληματικά σημεία.
Η εθνική οδός Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2008 με σύμβαση παραχώρησης. Τα έργα σταμάτησαν το 2011 με τους εργολάβους και τις τράπεζες να ζητούν από το Δημόσιο να αναλάβει την ευθύνη για τη ραγδαία πτώση της κυκλοφορίας λόγω της οικονομικής κρίσης. Τα έργα ξεκίνησαν και πάλι μετά την επίτευξη συμφωνίας, στα τέλη του 2013.
Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ