04.10.2014
Δημοπρατείται ο οδικός άξονας Πάτρας – Πύργου

Τη Δευτέρα ξεκινά η διαδικασία δημοπράτησης του οδικού άξονα Πάτρας - Πύργου, άλλο ένα έργο που «ξεπαγώνει». Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης εκτιμά ότι το έργο θα παραδοθεί στις αρχές του 2016. Τη Δευτέρα ξεκινάει η διαδικασία δημοπράτησης του οδικού άξονα Πάτρας - Πύργου. Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υποδομών, ο προϋπολογισμός ολοκλήρωσης του ημιτελούς έργου ανέρχεται πλέον στα 443 εκατ. ευρώ, έναντι 340 εκατ. ευρώ που είχε ανακοινωθεί στις 4 Μαΐου. Σύμφωνα με το υπουργείο, η διαφορά οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αναπροσαρμογή των εργασιών και του ΦΠΑ. Στόχος είναι το έργο να παραδοθεί στις αρχές του 2016.

Το ημιτελές τμήμα Πάτρας - Πύργου ήταν μέρος της παραχώρησης του άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα και αποκόπηκε με τη συμφωνία επανεκκίνησης του περασμένου Νοεμβρίου, για να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Τις ανακοινώσεις έκανε χθες στον Πύργο Ηλείας ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, παρουσία τοπικών φορέων. «Το έργο ήταν και αυτό θύμα της οικονομικής κρίσης, όμως δεν το εγκαταλείψαμε», ανέφερε. «Προχωράμε στη δημοπράτησή του την ερχόμενη Δευτέρα, ούτως ώστε τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2015. Η προκήρυξη είναι έτοιμη, θα σταλεί προς δημοσίευση, ώστε να αρχίσει να τρέχει ο ανοιχτός μειοδοτικός διαγωνισμός και οι νόμιμες προθεσμίες. Οι μελέτες είναι πλήρεις και οριστικές, με όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και τις απαλλοτριώσεις»,

Οπως ανέφερε, η ολοκλήρωση του άξονα, μήκους 75 χλμ., θα έχει προϋπολογισμό 443 εκατ. ευρώ και θα ενταχθεί στο ΣΕΣ 2014-2020 προς χρηματοδότηση. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι μόλις πέντε μήνες νωρίτερα (και αρκετές φορές μέχρι τότε) το υπουργείο είχε ανακοινώσει ότι το έργο θα κοστίσει 340 εκατ. ευρώ, δηλαδή 103 εκατ. ευρώ λιγότερα. Μάλιστα θα διατεθούν 32 εκατ. ευρώ πλέον των 443 εκατ. ευρώ για συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες. Με δεδομένο ότι στον άξονα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εργασίες ύψους 100 εκατ. ευρώ, συνεπάγεται ότι κάθε χιλιόμετρο δρόμου θα κοστίσει 7,2 εκατ. ευρώ (χωρίς να συνυπολογιστούν οι απαλλοτριώσεις) και μάλιστα σε έναν δρόμο που το μεγαλύτερο μέρος του βρίσκεται σε πεδινή περιοχή (το μεγαλύτερο τεχνικό έργο είναι η γέφυρα του Πηνειού).

Πού οφείλεται η διαφορά; Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, τα 340 εκατ. ευρώ που είχαν ανακοινωθεί ήταν ένα ποσό κατά προσέγγιση, που περιλαμβανόταν στην προσφορά της Ολυμπίας Οδού. Το ποσό αυτό αυξήθηκε κατά 9% για απρόβλεπτες εργασίες, στις οποίες αναπροσαρμόστηκε και ο ΦΠΑ του έργου. Τέλος, η τιμολόγηση της μεταφοράς και διάθεσης από το Δημόσιο των πρώτων υλών αναπροσαρμόστηκε στις σημερινές τιμές.

Οσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, στόχος του υπουργείου είναι τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2015 και η κατασκευή να ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2016, μερικούς μήνες μετά την παράδοση της Ολυμπίας Οδού (Δεκέμβριος 2015). Ο κ. Χρυσοχοΐδης εκτίμησε ότι για την ολοκλήρωση του άξονα θα δημιουργηθούν 1.500 νέες θέσεις εργασίας. Ο οδικός άξονας Πάτρας - Πύργου ξεκινάει από το τέλος της ευρείας παράκαμψης Πατρών (στο χωριό Μιντιλόγλι) και φθάνει μέχρι την είσοδο της πόλης του Πύργου (75 χλμ.). Θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, καθώς και πλήρες παράπλευρο δίκτυο. Κατά μήκος του θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί διοδίων και δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων.

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΙΑΛΙΟΥ

Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σχετικές εικόνες

  • Δημοπρατείται ο οδικός άξονας Πάτρας – Πύργου
comments powered by Disqus
Ταυτότητα

To portal www.spatialplandev.gr δημιουργήθηκε στα μέσα του 2014 από την εταιρεία Spatial Planning & Development Ε.Π.Ε.

Επιστημονικός Υπεύθυνος της προσπάθειας αυτής έχει οριστεί ο κ. Κωνσταντίνος Τσάντζαλος, Δικηγόρος Αθηνών, πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MSc) στο γνωστικό αντικείμενο Χωροταξίας – Πολεοδομίας – Περιφερειακής Ανάπτυξης του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και υπ. Διδάκτωρ του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Facebook