«Απογειώνεται» ο διεθνής διαγωνισμός για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Χθες εστάλη στην Ε.Ε. προς δημοσίευση η διακήρυξη του διαγωνισμού, ενώ σε λίγες ημέρες θα διατεθούν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου. Το ενδιαφέρον για το έργο θα κρίνει εν πολλοίς το άμεσο μέλλον των έργων με σύμβαση παραχώρησης. Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υποδομών, η διακήρυξη για τη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού στάλθηκε χθες στην επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης προς δημοσίευση. Τα τεύχη δημοπράτησης θα διατίθενται σε ένα δεκαήμερο, αλλά κατόπιν έγγραφης αίτησης στο υπουργείο, ενώ καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών θα είναι η 11η Νοεμβρίου.
Ο ανάδοχος
Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Καστελλίου Πεδιάδος. Το νέο αεροδρόμιο χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλλι και θα λειτουργεί παράλληλα με αυτό. Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο μήκους 3.200 μέτρων, έναν τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχοδρόμου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχοδρόμους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχοδρόμους μεταξύ του αεροδρομίου και του στρατιωτικού αεροδρομίου.
Ο νέος αερολιμένας επίσης θα περιλαμβάνει τουλάχιστον πέντε σταθερές θέσεις, οι οποίες δέχονται έως και δέκα αεροσκάφη για ταυτόχρονη εξυπηρέτηση και 25 κατ’ ελάχιστον επιπλέον θέσεις στάθμευσης στην πίστα. Ο ανάδοχος θα κατασκευάσει βιολογικό καθαρισμό για το αεροδρόμιο και τα γύρω χωριά, καθώς και τους συνδετήριους οδικούς άξονες, μήκους 24 χλμ. Τέλος, θα μπορεί να δημιουργήσει και να εκμεταλλευτεί εμπορική ζώνη 400 στρ. στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου. Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου, η διάρκεια της παραχώρησης θα είναι 35 χρόνια (στα οποία περιλαμβάνεται και η περίοδος κατασκευής), η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου θα φθάνει μέχρι τα 220 εκατ. ευρώ (αποτελεί διαγωνιστικό μέγεθος). Μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων, τις δαπάνες εξυπηρέτησης δανείων και τις λοιπές δαπάνες, το συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ.
Η συμμετοχή του Δημοσίου
Το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του αεροδρομίου θα αποτελέσει διαγωνιστικό μέγεθος με ελάχιστο και μέγιστο όριο, ώστε να εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση η καταστατική πλειοψηφία στην εταιρεία.
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε δύο φορές, το 2009 και το 2011, αλλά κηρύχθηκε άγονος. Πάντως, η προετοιμασία για το έργο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί: η κτηματογράφηση της περιοχής, που ξεκίνησε το 2009, έχει σχεδόν τελειώσει, όμως οι απαλλοτριώσεις και οι αρχαιολογικές εργασίες δεν έχουν καν ξεκινήσει (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για πιθανές καθυστερήσεις στο έργο και τις συνεπακόλουθες αποζημιώσεις).
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΙΑΛΙΟΥ
Πηγή: Η Καθημερινή