Σε λιγότερες από δέκα ημέρες αναμένεται, εκτός απροόπτου, η απόφαση για την τύχη της επένδυσης για την ανάπλαση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Εν πολλοίς και με δεδομένο ότι δεσμευτική προσφορά υπέβαλε μόνο η Lamda Development του ομίλου Λάτση, με τη συμμετοχή της αραβικής Al Maabar από το Άμπου Ντάμπι και της κινεζικής Fosun, η όποια εξέλιξη θα έχει κι έντονο πολιτικό χαρακτήρα, επισημαίνουν στελέχη της αγοράς ακινήτων. Άλλωστε, η άποψη αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι το τίμημα ενδεχομένως να είναι παραπλήσιο με εκείνο που υποβλήθηκε για τον Αστέρα της Βουλιαγμένης (δηλαδή περίπου 400 εκατ. ευρώ).
Ασφαλώς, το Δημόσιο θα έχει πολύ περισσότερα οικονομικά οφέλη με την ολοκλήρωση της επένδυσης. Σε πρόσφατη ομιλία του, ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, ανέφερε ότι για την ανάπτυξη της έκτασης θα απαιτηθούν περίπου 10 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 6-7 δισ. ευρώ θα είναι οι άμεσες επενδύσεις, ενώ τα υπόλοιπα 2-3 δισ. ευρώ θα αφορούν τις δευτερεύουσες επενδύσεις (δίκτυα, υποδομές, κοινόχρηστοι χώροι κ.λπ.). Αναμφίβολα, πρόκειται για εντυπωσιακά νούμερα, ιδίως αν συνεκτιμηθεί το ότι με την ολοκλήρωση του έργου θα δημιουργηθούν 50.000 νέες και μόνιμες θέσεις εργασίας, πλέον των 15.000 θέσεων εργασίας που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της υλοποίησης της επένδυσης.
Τα φορολογικά έσοδα για το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζονται σε 2 δισ. ευρώ σε βάθος χρόνου, ενώ οφέλη θα έχει και ο κλάδος του τουρισμού, καθώς η επένδυση αναμένεται να οδηγήσει στην αύξηση των ξένων επισκεπτών κατά 1 εκατ. ετησίως.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, δύσκολα θα ήταν εφικτή η προσφορά υψηλότερου τιμήματος (εφόσον βέβαια επιβεβαιωθούν οι μέχρι σήμερα εκτιμήσεις), ακόμα κι αν οι υποψήφιοι διεκδικητές του διαγωνισμού ήταν περισσότεροι.
Το επενδυτικό ρίσκο είναι ιδιαίτερα μεγάλο, όχι μόνο λόγω του κινδύνου που πάντοτε διατρέχουν οι επενδύσεις ανάπτυξης ακινήτων ως προς τη λήψη των απαιτούμενων αδειών, όσο και λόγω των αντιδράσεων κατοίκων της περιοχής και της αντιπολίτευσης, παρά το γεγονός ότι δρομολογείται η δημιουργία πάρκου 2 εκατ. τ.μ., που θα αποτελέσει το μεγαλύτερο (με διαφορά) στην Ελλάδα κι ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως. Από την άλλη πλευρά βέβαια, πρόσφατη έρευνα της MRB κατέληξε στο συμπέρασμα ότι περισσότεροι από 8 στους 10 πολίτες (85,4%) των Δήμων Ελληνικού - Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Αλίμου και Παλαιού Φαλήρου συμφωνούν με την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου.
Του ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
Πηγή: Η Καθημερινή