Επίσημο χαρακτήρα λαμβάνει με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου (παράγραφος ΙΣΤ΄) και η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), η οποία θα έχει κύρια αρμοδιότητα την παρακολούθηση της εφαρμογής της εθνικής στρατηγικής στον τομέα των λιμανιών και την εποπτεία των σχετικών λιμενικών φορέων. Η ΡΑΛ θα έχει εποπτικό ρόλο σε όλες τις συμβάσεις (π.χ. παραχωρήσεις, εκμισθώσεις κ.ο.κ.) που αφορούν τα λιμάνια και η δημιουργία της ήταν ένα κρίσιμο και απαραίτητο βήμα για τη διαδικασία της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ και στη συνέχεια και του ΟΛΘ.
Η ΡΑΛ θα απαρτίζεται από εννέα μέλη, ενώ για τη στελέχωση των οργανικών της μονάδων, προβλέπονται 35 θέσεις μόνιμου προσωπικού. Συνολικά το προσωπικό της ΡΑΛ δεν μπορεί να ξεπερνά τους 50 εργαζομένους. Η χρηματοδότηση της νέας αυτής υπηρεσίας θα προέλθει από τέλος που θα καταβάλλουν οι Οργανισμοί Λιμένων και τα Λιμενικά Ταμεία και το οποίο δεν μπορεί να ξεπερνά το 0,3% των ετήσιων εσόδων των οργανισμών και το 0,2% των εσόδων των ταμείων.
Υπενθυμίζεται ότι η εγκαθίδρυση της ΡΑΛ καθυστέρησε για αρκετούς μήνες, καθώς έπρεπε να ξεπεραστεί σειρά εμποδίων, που σχετιζόταν με τη χρηματοδότησή της αλλά και με το προσωπικό που θα εργαζόταν σε αυτή. Μάλιστα, για τον λόγο αυτό, είχε διεξαχθεί συνάντηση πριν από σχεδόν δύο εβδομάδες ανάμεσα στον επικεφαλής της Ομάδας Δράσης, Χορστ Ράιχενμπαχ, και τον υπουργό Ναυτιλίας, Μιλτ. Βαρβιτσιώτη.
Πηγή: Η Καθημερινή